Τετάρτη 23 Μαΐου 2018


Σφοδρή επίθεση Βαρθολομαίου κατά της «αγίας ανυπακοής»
Καὶ ὅπως κάθε αἱρετικός:

Δηλώνει ὅτι θὰ ΠΙΕΣΕΙ γιὰ τὴν ἐπιβολὴ τῆς κακόδοξης Συνόδου!


    Επίθεση στους απόντες και στους αμφισβητίες της Συνόδου του Κολυμπαρίου περιελάμβανε για πολλοστή φορά μια παρέμβαση του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου.
     Εκπροσωπούμενος από τον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής κ. Δημήτριο ο Οικουμενικός Πατριάρχης κατά την έναρξη (21-5-2018) του 8ου Διεθνούς Θεολογικού Συνεδρίου του Α.Π.Θ. που είναι αφιερωμένο στη Σύνοδο της Κρήτης βρήκε την ευκαιρία και πάλι να βγάλει χολή κατά όσων απείχαν από την προ διετίας Σύνοδο αλλά και κατά της “αγίας ανυπακοής” η οποία μέσα σε αυτά τα δύο χρόνια έχει γιγαντωθεί !
  Ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής κ. Δημήτριος ανέγνωσε το Πατριαρχικό μήνυμα στο οποίο μεταξύ άλλων αναφέρεται πως 
σκοπός της Συνόδου ήταν να διακηρύξει την ορθόδοξη ενότητα, να αντιμετωπίσει τα εσωτερικά θέματα και να προσφέρει μια καλή μαρτυρία στον σύγχρονο κόσμο και δεν ήταν μια εσωστρεφής συγκέντρωση αλλά αντίθετα υπογράμμισε το άνοιγμα της Ορθοδόξου Εκκλησίας. 
    Στην συνέχεια υποβαθμίζει την μη συμμετοχή τεσσάρων Ορθοδόξων Αυτοκέφαλων Εκκλησιών χαρακτηρίζοντάς την ως “δυσάρεστο γεγονός, το οποίο όμως δεν επηρέασε ούτε την ομαλή πορεία του συμβιβαστικού έργου ούτε έθιξε την ευρύτερη συναινετική συνείδηση και ταυτότητα της Εκκλησίας”.
     Σύμφωνα με τον κ. Βαρθολομαίο η απόφαση αποχής δεν ελήφθη με βάση εκκλησιολογικά, κανονικά ή άλλα θεολογικά κριτήρια, αλλά για λόγους διευκόλυνσης σκοπιμοτήτων ξένων στην αυθεντική παράδοση της Εκκλησίας.
      Κατόπιν σημειώνει πως τα κείμενα της Συνόδου, παρόλο που δεν έχουν υπογραφεί ακόμη και από παρευρισκόμενους σε αυτήν Ιεράρχες, ξεχωρίζουν για τη θεολογική τουςακεραιότητα εκφράζοντας αυθεντικά την ορθόδοξη παράδοσηκαι την αυτοσυνειδησία, καθώς και την ευαισθησία και την ανησυχία της για τα υπαρξιακά προβλήματα της ανθρωπότητας και για τις σύγχρονες κοινωνικές και πολιτιστικές προκλήσεις.
     Κατόπιν επιτίθεται στους αντιδρώντες λέγοντας πως η Σύνοδος αποτελεί μια πολύ σαφή απάντηση στους “αυτοχειροτόνητους” υπερασπιστές της Ορθοδοξίας, οι οποίοι συκοφαντούν τη συναινετική προσπάθεια και διαιρούν τον λαό του Θεού.
     Τέλος παραδέχεται πως το Φανάρι θα πιέσει για την αποδοχή των αποφάσεων της Συνόδου από την πληρότητα της Εκκλησίας.

4 σχόλια:

  1. Τὴν Ἐκκλησία τὴν μία καὶ Όρθόδοξη, ἀγαπητέ κύριε Ὀδυσσέα, συναποτελοῦμε μὲ Ἀρχηγὸ τὴν Κύριο Ἰησοῦ Χριστό ὅλοι μας καὶ ἐσεῖς, καὶ ἐμεῖς οἱ σχολιαστὲς καὶ ἀναγνῶστες τοῦ ἰστολογίου, ἀποτειχισμένοι καὶ μή, μνημονεύοντες καὶ μὴ μνημονεύοντες, καὶ ὅλοι οἱ Ὀρθόδοξοι λαϊκοί ἀνὰ τὸν κόσμο, οἱ μοναχοί, οἱ κληρικοί, οἱ διάκονοι, οἱ πρεσβύτεροι, οἱ ἐπίσκοποι. Ποῖος νομίζει ὅτι εἶναι ὁ Ἕνας, ὁ δῆθεν "πρῶτος" (Στὴν Ὀρθοδοξία δὲν ὑπάρχει πρωτεῖο) ποὺ θεωρεῖ, ἂν θεωρῇ, ὅτι "ἡ Ἐκκλησία εἶμαι ἐγώ;" ἢ μὲ ἂλλα λόγια ὅτι ὀφείλουμε χωρίς ἐξέτασι νὰ ἀποδεχόμαστε ὅ,τι κελεύει; Ἀκὀμα καὶ ὡς πρὸς τὴν ἀποδοχή κειμένων ὄχι ἑνός ἂλλὰ "συνόδου", ἐχουμε ὑποχρέωσι νὰ ἐλέγξουμε ἐὰν ἦτο Κανονικὴ Σύνοδος ἢ ψευτοσύνοδος καὶ ἔπειτα νὰ ἀποδεχτοῦμε ὡς Ὀρθόδοξα ἢ ὄχι τὰ κείμενά της. Ἔχουμε κάθε δικαίωμα, καθῆκον καὶ ὑποχρέωσι, ἀκόμα καὶ μεμονωμένα τὰ μέλη τῆς Ἐκκλησίας νὰ ἀποφασίσουμε οἱ ἴδιοι γιὰ κάτι ποὺ ἀφορᾷ τὴ σωτηρία τῶν ψυχῶν μας. Καὶ ὡς μέλη τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, τῶν νέων χωρών, τῶν νήσων, τῆς Ἐκκλησίας τῆς Κρήτης, ὡς πολῖτες τοῦ Ἑλληνικοὺ Κράτους, ἔχουμε τὴν Συνταγματική κατοχύρωσι, ὑπεράνω τῶν ἀπειλῶν καὶ τῆς Δεσποτοκρατίας, νὰ ἐκφράζουμε δημοσίως τἰς ἀπόψεις μας. Ποῖος ἔδωσε στὸ "Φανάρι" τὸ δικαίωμα νὰ διαδίδῃ ἢ νὰ ἀπειλεῖ ὅτι "θα πιέσει για την αποδοχή των αποφάσεων της Συνόδου από την πληρότητα της Εκκλησίας" (ἐννοεῖ τὴν παγκόσμια Ὀρθοδοξία, τὴ Πατριαρχεῖο του, τὴν Ἑλλδική Ἐκκλησία ὑπὸ τὰ καθεστῶτα, τὶς νέες χῶρες; Τί ἐννοεῖ;);; Μήπως, ἀντιστάσεως μὴ οὔσης, ἐξ αἰτίας συναισθηματισμῶν, πολὺ ἀέρα πῆραν ἐκεῖ στὸ Φανάρι διεκδικῶντας δικαιώματα ποὺ δὲν τοὺς άνήκουν;

    Στῶμεν καλῶς.


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. 2/3 "ΑΥΤΟΧΕΙΡΟΤΟΝΗΤΟΙ" Α΄

    “Καὶ γὰρ ὀφείλοντες εἶναι διδάσκαλοι διὰ τὸν χρόνον” (Εβρ.5,12)

    (ἔπειτα ἀπὸ τόσο χρόνο στὴν Πίστι, ἔπρεπε νὰ εἶστε διδάσκαλοι)!

    “Τελείων δέ ἐστιν ἡ στερεὰ τροφή τῶν διὰ τὴν ἕξιν τὰ αἰσθητήρια γεγυμνασμένα ἐχόντων πρὸς διάκρισιν καλοῦ τε καὶ κακοῦ”(Εβρ.5,14)

    (Ἡ στερεὰ πνευματική τροφὴ εἶναι γιὰ τοὺς ὡρίμους, οἱ ὁποῖοι λόγῳ συνεχοῦς χρήσεως ἔχουν ἐξασκήσει τὰ αἰσθητήρια γιὰ νὰ καταλαβαίνουν ποιὸ εἶναι τὸ καλὸ καὶ ποιὸ εἶναι τὸ κακό.)

    Ἔπειτα ἀπὸ τόσο χρονικὸ διάστημα στὸ Χριστιανισμό, οἱ Χριστιανοὶ στοὺς ὁποίους ἀπευθύνεται ὁ ἀπ. Παῦλος, ὄχι μόνον ἔπρεπε νὰ εἶναι θεολογικῶς καταρτισμένοι καὶ πνευματικῶς καλλιεργημένοι ὥστε ἀντὶ γιὰ τὰ βασικά (“γάλα”) νὰ μποροῦν νὰ δέχωνται τὰ προχωρημένα θεολογικῶς (“στερεὰ τροφή”) ἀλλὰ ἔπρεπε νὰ εἶναι και διδάσκαλοι τῶν ἀληθειῶν τῆς Πίστεως!

    Ὅπως τότε, ἔτσι καὶ στὴ σημερινὴ ἐκκλησία, ἡ πλειοψηφία τῶν νηπιοβαπτισθέντων μελῶν της, ἔχει ἁπλοϊκή κατήχησι, “τὰ βασικά” (ἀκόμη καὶ τὸ “Πιστεύω” οἱ ἀνάδοχοι ἀδυνατοῦν νὰ τὸ ἀπαγγείλουν). Αὐτὸ ὅμως δὲν σημαίνει ὅτι, μεταξύ τῶν λαϊκῶν καὶ κληρικῶν δὲν ὑπάρχουν θεολόγοι, θεολογοῦντες, ὁμολογητές, καταρτισμένοι, λαϊκοί μελετηροί, ἀκροατὲς ἐπιφανῶν ἱεροκηρύκων, ἅγιες μορφές ἥθους καὶ ὁμολογίας, ποὺ “δυνάμει” ἢ “ἔργῳ” εἶναι διδάσκαλοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. 3/3 "ΑΥΤΟΧΕΙΡΟΤΟΝΗΤΟΙ" Β'

    Ὑπάρχουν καὶ σήμερα στὴν Ἐκκλησία Όρθοδόξως φρονοῦντες και Ὀρθοδόξως διδάσκοντες, ἱεροκήρυκες, συγγραφεῖς, κατηχητές, κληρικοί, κυκλάρχες κύκλων μελέτης Ἁγίας Γραφῆς, ἐνίοτε σύμβουλοι καὶ συγγραφεῖς κειμένων ἐπισκόπων ἀλλὰ καὶ πολλοί διδασκαλικῶς καταρτισμένοι Όρθόδοξοι πιστοί μὲ ἁγία ζωή.
    Ὅλοι οἱ ἀνωτέρω, ὄχι μόνον εἶναι ὑβρις νὰ συκοφαντοῦνται ὡς "αύτοχειροτόνητοι", ἀλλὰ δικαιοῦνται καὶ ὑποχρεοῦνται νὰ ἐξετάζουν, νὰ διακρίνουν, νὰ ὁμολογοῦν, μὲ τὴν κρισᾶρα τῆς Ἁγίας Γραφῆς, τῆς συμφωνίας τῶν ἁγίων Πατέρων, τῆς Ἱερᾶς Παραδόσεως, μὲ τὸ Ὀρθόδοξο αἰσθητήριο ποὺ κατὰ τὴν διαβεβαίωση τῆς Καινῆς Διαθήκης τοὺς διακρίνει, κάθε τί ποὺ πιθανῶς ἀποκλίνει ἀπὸ τὴν Ὀρθόδοξη Διδασκαλία.

    Ἡ ἁγία Γραφή, ἡ ἱερά Παράδοσις, δὲν δίνει σὲ κανένα “ἀλάθητον” καὶ “πρωτεῖον”. Οὔτε σὲ ἐπίσκοπο κἂν μητροπολίτη ἢ πατριάρχη. Οὔτε σὲ ἄλλον κληρικό ἢ λαϊκό. Δίνει ὅμως τὴ διαβεβαίωση ὅτι, ὅποιος ἔχει ἐξασκήσει τὰ πνευματικά του αἰσθητήρια λόγῳ τῆς συνεχοῦς χρήσεώς τους, τῆς Πίστεως, τῆς ἁγίας ζωῆς του, τὴς μελέτης Γραφῶν καὶ Πατέρων, ἔχει τὴν ἱκανότητα, τὴ φώτιση, τὴ δυνατότητα, νὰ καταλαβαίνει ποιὸ εἶναι τὸ καλὸ καὶ ποιὸ εἶναι τὸ κακό καὶ νὰ εἶναι καὶ διδάσκαλος.

    Ὑποχρἐωση καὶ καθῆκον παντός πιστοῦ ἡ ὁμολογία, ἡ ἀπολογία, τὸ ἐνδιαφέρον γιὰ τὴν Ἐκκλησία, ἡ νουθεσία καθενός ποὺ θεωρεῖ ὅτι σφάλλει. Ἡ Εκκλησία ἔχει Ἀρχηγὸ τὸν Χριστό καὶ κανέναν ἄλλο. Ἐκκλησία δεν εἶναι ο πατριάρχης, δεν εἶναι ο επίσκοπος, μόνοι τους, Ἐκκλησία εἶναι ὁ λαός, ὁ κλῆρος μὲ τοὺς ἐπισκόπους καὶ τοὺς πατριάρχες καὶ ἀρχιεπισκόπους. Αυτόκλητοι καὶ αὐτοχειροτόνητοι “πρῶτοι” δὲν ὑφίστανται, στὴν Ἐκκλησία μας καὶ δὲν ἀποφασίζουν ἐκεῖνοι, μόνοι τους, ἐὰν εἶναι γνήσια κάποια σύνοδος, ὴ ὄχι. ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΓΝΗΣΙΑ ΜΙΑ ΣΥΝΟΔΟΣ, ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΡΙΝΕΙ ΕΝ ΣΥΝΟΛΩ Η ΕΚΛΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΔΙΑ ΤΗΣ ΠΟΡΕΙΑΣ ΤΗΣ ΣΤΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΚΑΠΟΙΟΣ “ΠΡΩΤΟΣ” Η ΟΙ ... ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ. ΕΚΕΙΝΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΚΡΙΝΟΜΕΝΟΙ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΚΡΙΝΟΝΤΕΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Γιατι τοση μανια με το θεμα του πρωτου. Η εκκλησια εχει πρωτο, και αυτος ειναι ο πατριαρχης. Εαν διαβασετε τις αποφασεις της πενθεκτης οικουμενικης συνοδου που ανανεωνει τα πρεσβεια των θρονων, θα δειτε οτι ο ρωμης και ο κωνσταντινουπολεως ειναι οι πρωτοι θρονοι, αφου αμεσως μετα ο κανονας αναφερει δευτερον τον της αλεξανδρειας,τριτον τον της αντιοχειας και τεταρτον τον ιεροσολυμων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου