Δευτέρα 6 Νοεμβρίου 2017

ΔΕΝ ΞΑΝΑΓΙΝΕ. ΠΡΩΤΟΦΑΝΗΣ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΚΑ ΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ.

  Αγωγη Ιερώνυμου 

                       κατα Βαρθολομαίου

ImageHandler.jpg

Αγωγή Ιερώνυμου κατά του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου αλλά και κατά της επιτροπής του κληροδοτήματος Προμπονά.
«Ιερός πόλεμος» έχει ξεσπάσει μεταξύ Αθήνας και Φαναρίου με μήλο της έριδος τον ιερό ναό Αγίου Γεωργίου στο κτήμα Προμπονά.
Μια κόντρα που οδηγεί στα άκρα τις σχέσεις του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμου και του Οικουμενικού πατριάρχη κ. Βαρθολομαίου.
Αιτία για τη νέα ρήξη στις σχέσεις Οικουμενικού Πατριαρχείου και Εκκλησίας της Ελλάδος είναι ο ιερός ναός του Αγίου Γεωργίου που κτίστηκε ύστερα από επιθυμία του Δημήτρη Προμπονά του Ναξιώτη ιατρού, η οποία αναφερόταν στη διαθήκη του.  
Την Πέμπτη 26 Οκτωβρίου 2017 η Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών και ο Μακαριώτατος αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος κατέθεσαν ενώπιον του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών αγωγή κατά του Οικουμενικού Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίου αλλά και κατά της επιτροπής του κληροδοτήματος Προμπονά.
-
Η αγωγή κατατέθηκε γιατί το Οικουμενικό Πατριαρχείο με συμβολαιογραφική πράξη δωρεάς πήρε στην ιδιοκτησία του τον ιερό ναό του Αγίου Γεωργίου εντός του Κτήματος που βρίσκεται εντός των ορίων Δήμου Αθηναίων και Ν. Φιλαδέλφειας.
Σύμφωνα με την αγωγή ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος ισχυρίζεται ότι με τη δωρεά που έγινε από την επιτροπή του κληροδοτήματος Προμπονά στο Οικουμενικό Πατριαρχείο «επιχείρηθηκε να αποσπαστεί ο ιερός Ναός Αγίου Γεωργίου από τη νόμιμη και κανονική πνευματική δικαιοδοσία που είναι η Αρχιεπισκοπή Αθηνών και ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος, μέσω της μεταβίβασής του μετά του οικοπέδου στο οποίο είναι κτισμένος σε άλλο εκκλησιαστικό νομικό πρόσωπο κατά παράβαση της βούλησης του διαθέτη Δημητρίου Η. Προμπονά».
Από την πλευρά τους τα άτομα που απαρτίζουν την επιτροπή του κληροδοτήματος Προμπονά – η αγωγή στρέφεται και εναντίον τους- υποστηρίζουν ότι όταν ολοκληρώθηκε ο ιερός ναός προσπάθησαν να έρθουν σε επαφή με την Αρχιεπισκοπή Αθηνών η οποία σύμφωνα με όσα υποστηρίζουν τους επέδειξε μια στάση εχθρική και έπειτα παντελώς αδιάφορη. Στη συνέχεια ήρθαν σε επαφή με τη Μητρόπολη Παροναξίας τόπο καταγωγής του Δ. Προμπονά προσπάθεια που δεν τελεσφόρησε. Τέλος, όπως πάντα υποστηρίζουν τα μέλη της επιτροπής κληροδοτήματος Προμπονά,  κάλεσαν τον αρχιεπίσκοπο κ. Ιερώνυμο προκειμένου να αποδεχθεί τη δωρεά αλλά σύμφωνα με την επιτροπή  ο κ. Ιερώνυμος δεν εμφανίστηκε. Μετά την άκαρπη προσπάθειά τους απευθύνθηκαν στο Οικουμενικό Πατριαρχείο που αποδέχτηκε την δωρεά με συμβολαιογραφική πράξη.
Πάντως τον περασμένο Απρίλιο με εντολή του Αρχιεπισκόπου κ. Ιερώνυμου, κοινοποιήθηκε από τις υπηρεσίες της Αρχιεπισκοπής Αθηνών στον ίδιο τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο,  κάθε λεπτομέρεια και αναλυτικά όλες οι ενέργειες που έχουν γίνει σχετικά με το Ναό του Αγίου Γεωργίου που βρίσκεται στο Κτήμα Δ. Προμπονά.
Η αγωγή της Αρχιεπισκοπής Αθηνών και του Αρχιεπισκόπου κ. Ιερώνυμου κατά του Οικουμενικού Πατριάρχη είναι η αρχή μιας νέας κρίσης στις σχέσεις Εκκλησίας της Ελλάδος και Φαναρίου με απρόβλεπτες εξελίξεις. Πριν από λίγες ημέρες ο κ. Ιερώνυμος συναντήθηκε με τον κ. Βαρθολομαίο κατά τη διάρκεια της 2ης Διεθνής Διάσκεψης «Θρησκευτικός και Πολιτιστικός Πλουραλισμός και Ειρηνική Συνύπαρξη στη Μέση Ανατολή» που διοργανώθηκε υπό την αιγίδα του υπουργείου Εξωτερικών, χωρίς ωστόσο να πουν πολλά μεταξύ τους. Εκκλησιαστικοί αναλυτές εκτιμούν την κίνηση του Αρχιεπισκόπου καθαρά πολεμική. Και δεν είναι η πρώτη φορά που μια κρίση ταλαιπωρεί τις σχέσεις Εκκλησίας της Ελλάδος με Οικουμενικό Πατριαρχείο, αφού και επί Μακαριστού Χριστοδούλου υπήρξε χάσμα μεταξύ εκείνου και του Οικουμενικού Πατριάρχη χωρίς ωστόσο να οδηγηθούν στα δικαστήρια οι δυο πλευρές.

10 σχόλια:

  1. Ο Απόστολος Παύλος λέει :

    Α Κορ. 6,7 Και μόνον το γεγονός ότι έχετε τέτοιες δικαστικές διαφορές μεταξύ σας αποτελεί για σας μεγάλην ήτταν και φθοράν. Διατί δεν προτιμάτε μάλλον να αδικήσθε από τον αδελφόν; Διατί δεν προτιμάτε να στερηθήτε μάλλον από το δίκαιόν σας, από το συμφέρον σας, παρά να καταφύγετε εις δίκας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κύριε Βαρβέρη παρερμηνεύετε τὸ νόημα τῆς Γραφῆς, παραθέτοντας ἀποσπασματικὰ ἕνα χωρίο. Ἐὰν ἔρθῃ κάποιος καὶ σᾶς ἀδικήσῃ παίροντάς σας τὴν περιουσία, τὴ σύζυγο ἐὰν ἔχετε, τὸ αὐτοκίνητό σας ἐσεῖς τὶ θὰ κάμετε;

      Γιὰ νὰ μὴν ἐπεκταθῶ, ὅποιος θέλει νὰ κατανοήσῃ τὶ ἐννοεῖ ἡ Καινὴ Διαθήκη ὀφείλει νὰ διαβάσῃ ὅλη τὴν Ἁγία Γραφή καὶ ὄχι ἕνα μεμονωμένο χωρίο ξεκομμένο ἀπὸ τὰ συμφραζόμενα ἀλλὰ ἐν προκειμένω ἂς μελετήσῃ ὅλο τὸ σχετικὸ κείμενο Α΄Κορ. κεφάλαια 5 και 6 και σε μετάφραση.
      http://www.imgap.gr/file1/AG-Pateres/AG%20KeimenoMetafrasi/KD/07.%20KorA.htm

      Ἐξ ἄλλου τὸ ἄρθρο ἀναφέρεται σὲ διαφορὰ μεταξὺ δύο τοπικῶν Ἐκκλησιῶν, καὶ ὄχι σὲ διαφορὰ δύο ἀδελφῶν ὅπως ἐννοεῖ τὸ χωρίο. Προτιμώτερη θὰ ἦταν ἡ διεκκλησιαστικὴ διευθέτηση, ἀλλὰ μὴν ξεχνᾶτε ὅτι λ.χ. ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος δὲν ὑφίσταται μόνον ὡς πνευματικὴ ἰδεατὴ Ἐκκλησία ἀλλὰ καὶ ὡς Νομικὸ Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου, ὑπὸ τοὺς Νόμους καὶ τὴν ἐποπτεία τοῦ Κράτους. Ὁ ἀρχιεπίσκοπος, οἱ ἐπίσκοποι, οἱ ἱερεῖς εἶναι δημόσιοι ὑπάλληλοι καὶ καλῶς ἢ κακῶς ὀφείλουν ἐκ τοῦ Νόμου νὰ ὑπερασπισθοῦν καὶ τὰ ὑλικὰ συμφέροντα τῆς Ἐκκλησίας, τῶν μητροπόλεων, τῶν ἐνοριῶν ποὺ ἐκπροσωποῦν τυπικῶς καὶ τὴ νομιμότητα κάθε πράξεως π.χ. μιὰ διαθήκη κ.ἄ. Καὶ ἄς μὴν ξεχνᾶμε ὅτι καὶ τὰ δικαστήρια τοῦ Κράτους ἁπαρτίζονται ἀπὸ ἐν Χριστῷ ἀδελφοὺς, δικαστὲς καὶ νομικοὺς῎ τυπικῶς τουλάχιστον.

      Διαγραφή
    2. Ματθ. 5,40 Και εις εκείνον που θέλει να σε οδηγήση εις τα δικαστήρια, δια να σου πάρη το υποκάμισον, άφησέ του και το επανωφόρι σου.

      Στην ερώτησή σας: Ἐὰν ἔρθῃ κάποιος καὶ σᾶς ἀδικήσῃ παίροντάς σας τὴν περιουσία, τὴ σύζυγο ἐὰν ἔχετε, τὸ αὐτοκίνητό σας ἐσεῖς τὶ θὰ κάμετε;

      Θα σας απαντήσω : Κατ'αρχήν όσον αφορά τα αντικείμενα οφείλω να κάνω ό,τι προστάζει ο Κύριος. Όσον αφορά τη σύζυγο, οφείλω να προστατέψω το Ιερόν Μυστήριο του Γάμου.

      Εσείς γιατί μπερδεύετε και εξισωνετε τη σύζυγο κάποιου με τα αντικείμενα ???

      Διαγραφή
    3. Εὐχαριστῷ γιὰ τὶς ἀπαντήσεις Σας. Ἀνταπαντῶ:

      Ῥώτησα καὶ γιὰ τὴ σύζυγο ἐν τῇ ῥύμῃ τοῦ λόγου καὶ μόνον, καὶ σᾶς ζητῶ συγγνώμη, ὄχι μία ἀλλὰ χίλιες φορές.
      Ἀλλὰ μιὰ ποὺ τὸ ἔφερε ἡ συζήτησι, ἀφ'ἑνὸς δὲν εἶναι ἀντικείμενο κάποια πνευματικὴ δικαιοδοσία ἐπισκόπου καὶ ἐκκλησίας (τὸτε νὰ τὰ παραχωρήσουμε ὅλα στοὺς αἱρετικούς), ἀφ'ἑτέρου ἡ κάθε μητρόπολις, θεωρεῖται ἡ σύζυγος τοῦ ἐπισκόπου της, καὶ γιὰ τὸ λόγο αὐτὸ οἱ μοιχοὶ ἐπίσκοποι ποὺ καταλαμβάνουν ἐπισκοπὲς ἀλλων, καλοῦνται μοιχεπιβάτες. Καὶ ἐὰν ἕνας ἐπίσκοπος εἰσπηδήσῃ στὴν ἐπισκοπὴ ἄλλου, ὅπως τὰ ἀναφερόμενα στὸ ἄρθρο (διότι ἐκτὸς ἀπὸ τὰ πνευματικὰ εἶναι καὶ τὰ ὑλικά, συζυγικά), ὁ θιγόμενος ἐπίσκοπος, ὀφείλει νὰ προστατεύσῃ τὸ ἱερὸ μυστήριο τοῦ γάμου του ὅπως ἐννοεῖτε καὶ ἐσεῖς. Συμφωνοῦμε ὑποθέτω.

      Ὅσο δὲ ἀφορᾷ τὰ ἀντικείμενα, ἄλλο ἕνας χιτώνας καὶ ἄλλο ἕνας ναός ἤ ἕνα σπίτι ἠ μιὰ πνευματικὴ δικαιοδοσία. Ἡ παραβολὴ τοῦ ἰδιοκτήτη τοῦ ἀμπελῶνα ἀναφέρει τιμωρία τῶν καταχραστῶν τῆς περιουσίας τοῦ κυρίου. Δὲν πρέπει νὰ ξεχνᾶμε τὸ: "τοὺς ἁμαρτάνοντας ἐνώπιον πάντων ἔλεγχε, ἵνα καὶ οἱ λοιποὶ φόβον ἔχωσι"(Α΄τιμ.5΄20), πόσῳ μᾶλλον τοὺς δημοσίως ἁμαρτάνοντας. Διαβάσατε στὴν παραπομπὴ ποὺ εἶχα στὸ σχόλιό μου ὅτι τοὺς μὲν κοσμικοὺς δὲν θὰ τοὺς κρίνουμε, τοὺς ἀδελφοὺς ὅμως θὰ τοὺς κρίνουμε καὶ ἐὰν εἶναι ἀμετανόητοι στὴν ὁποιαδήποτε ἁμαρτία (καὶ κλοπὴ)θὰ πρέπει νὰ ἀφοριστοῦν ἀπὸ τὴν ἐκκλησία. Λέει καὶ ἄλλα ἡ Γραφὴ, ὅτι τὸ Κράτος δὲν ἔχει χωρὶς λόγο τὴ μάχαιρα. Κακὸ κάνουμε στὸν κλέπτη ἀφὴνοντάς τον νὰ ληστεύῃ ἀσύστολα καὶ νὰ μὴ νουθετεῖται ὥστε νὰ μετανοήσῃ ἐπιστρέφοντας τὰ κλεμμένα. Καὶ ἐὰν δὲν μετανοήσῃ ἐνώπιον δύο καὶ τριῶν, όφείλουμε βάσει Γραφῆς νὰ τὸν καταγγέλλουμε στὴν ἐκκλησία, ὥστε νὰ ἀφοριστῇ ἀπὸ τὸ ποίμνιο. Ἔχουμε ὑποχρέωση νὰ κρίνουμε τοὺς ἀδελφούς μας ποὺ ἁμαρτάνουν. Στὴ σημερινὴ ἐποχὴ βέβαια ποὺ ἡ Ἐκκλησία θεωρεῖ μέλη της τὸ 98% τῶν Ἑλλήνων, ἡ πλειοψηφία τῶν ὁποίων εἴμεθα χριστιανοὶ τῆς ταυτότητας καὶ τῆς λαμπαδούρας, βλ. τὸ πρόσφατο σκάνδαλο τῶν paradise papers ποὺ οἱ ἀριστοκράτες καλοὶ Χριστιανοὶ ἀσφαλῶς (ἡ φοροδιαφυγὴ ὀργιάζει καὶ ἀπὸ πτωχότερους, δυστυχῶς) στέρησαν ἀπὸ τὸ Ἑλληνικὸ Κράτος 6 δις εὐρώ, πώς θὰ έφαρμοστῇ ἡ ἐντολὴ τῆς Γραφῆς; Γι' αὐτὸ κάποιοι θὰ ὑποστηρίξουν ὅτι καὶ τὰ Δικαστήρια ἀπαρτιζόμενα ἀπὸ χριστιανοὺς ἐμπίπτουν στὴν ἐνδοεκκλησιαστικὴ ἐπίλυσι τῶν διαφορῶν σὲ ἕνα Κράτος 98% Χριστιανῶν...

      Διαγραφή
  2. το παραδοξον ειναι οτι, ως μητροπολιτης θηβων, ελεγε στον παναγιωτατον ειναιαπαραδεκτον ο ιεροσολυμων και ο αλεξανδρειας να εχουν μετοχια εν ελλαδι και το ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΝ να στερειται
    αυτος ειναι ο ιερωνυμοσ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα π.Ἳεροσολύμων και π.Αντιοχείας δεν νομίζω να θέλουν να αρπάξουν από το ενιαίο Ελληνικό κράτος τη μισή επικράτεια.

      Διαγραφή
  3. Λέτε να θυμηθεί και να αγωνιστεί και για την Πίστη όπως και για τα ακίνητα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τι πείραζε τώρα να έχει κι έναν ναό το πατριαρχείο στην Αθήνα;;Αυτή να είναι και η έδρα του εκπροσώπου του μητροπολίτη Αμφιλοχίου;;Όσο για το σχόλιο περί την κρίση με τον μακαριστό Χριστόδουλο άλλα ήταν τα αίτια!!Εκείνο που πρέπει να πολεμήσει η εκκλησία της Ελλάδος είναι η "υπόγεια"προσπάθεια του Βαρθολομαίου να υφαρπάσει τις μητροπόλεις των"Νέων Χωρών",που κάκιστα αποκαλούνται έτσι μετά ένα και πλέον αιώνα κατοχής τους από την Ελλάδα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Περί αυτού πρόκειται προφανώς και για το ναό, με βαθύτερα αίτια τα ίδια της κρίσης με το μακαριστό Χριστόδουλο. Αλλά γιατί κατηγορείτε τον Αθηνών και όχι εκείνον που διεκδικεί κάτι που δεν του ανήκει;

      Ο Χριστόδουλος τότε υποχώρησε ως μη ώφειλε, όπως και σήμερα υποχώρησε όλη η Ελλαδική Εκκλησία συμμετέχοντας και αναγνωρίζοντας την ψευδοσύνοδο του Κολυμβαρίου.

      Διαγραφή
  5. ετσι ετσι φαγωθητε για τα κτήρια..... να δω ποιός θα σωσει τις ψυχες μας γιατι το μονο που κάνετε είναι να τρωγεστε για την κληρονομια της εκκλησίας κανεναν από τους δυο σας δεν είδα να νοιαζετε για την κληρονομιά που μας αφησαν οι άγιοι μας έχετε βαλθεί να στρεβλώσετε την ορθόδοξη πίστη μας και να πάρετε στο λαιμό σας εκατοντάδες ψυχές παρασύροντας τες στον οικουμενισμο. το κακο με αας ειναι πως δεν έχετε διαβασει αγίους που πριν αρκετα χρονια μας ειχαν γράψει για την φαγομαρα ανανεσα σε κληρικούς......το καλό με εμας είναι οτι σας έχουμε παρει χαμπάρι και εχουμε απομακρυνθεί από εσάς!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου